Butejko dla dorosłych i dla dzieci

 

Praca z oddechem według metody Butejki jest zbiorem ćwiczeń, które ten lekarz, urodzony w 1923 roku w Iwanisty pod Kijowem, opracował w latach 50-tych XX wieku. Celem metody jest normalizowanie objętości oddechowej.

Na skutek różnych trudnych wydarzeń życiowych twój oddech może się "zepsuć" — kiedy zaczniesz nadmiernie oddychać. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujesz określonej ilości powietrza, nie mniej i nie więcej. Możemy nadmierny lub zbyt częsty oddech przyrównać do objadania się. Wiesz, że jeśli spożywasz zbyt dużo jedzenia, wówczas tyjesz, a jeśli spożywasz zbyt szybko — zaburzasz proces trawienny. Z oddechem jest podobnie: zbyt częste i duże oddechy prowadzą do hiperwentylacji.

Na całym świecie od lat prowadzone są badania dotyczące prawidłowego oddechu. Skupiają się one na tak oczywistej części ciała, jaką jest nasz NOS. Wśród badaczy zajmujących się tym zagadnieniem są chociażby dr Mariam Evans, dr Kevin Boyd czy dr John Mew. Według znawców tematu oddychanie przez nos jest niezwykle istotne dla zdrowia, a metoda Butejki ma na celu m.in. wyuczenie nawyku oddychania w taki właśnie sposób.

Naukowcy podkreślają, jak ważne jest oddychanie przez nos także dla rozwoju twarzoczaszki. To informacja szczególnie cenna dla rodziców. Warto dopilnować, aby dziecko oddychało przez nos, dzięki temu jego twarz będzie ładnie i zdrowo się rozwijała.

Tego, jak istotny jest prawidłowy oddech, dowodzi chociażby eksperyment przeprowadzony w latach 80. XX wieku przez ortodontę Egila P. Harvolda na młodych małpkach kapucynkach. Wyniki tego drastycznego eksperymentu pokazały dobitnie, że oddychanie przez usta prowadzi do ogromnych problemów ze zgryzem i do innych problemów zdrowotnych.

 

Metodę Butejki wykorzystuje się najczęściej przy leczeniu takich schorzeń jak astma, obturacyjny bezdech senny, zaburzenia lękowe, depresja, cukrzyca czy wysokie ciśnienie.

 

Zachęcam do odwiedzenia strony: https://butejko.pl/

 

Tutaj znajdziesz mnie na liście instruktorów Metody Butejko:

Lista instruktorów

UMÓW WIZYTĘ

18 stycznia 2023
PRAKTYKA ODDECHOWA VILOMA PRANAJAMA Pomaga nam uzyskać kontrolę nad oddechem i pozbyć się niezdrowych nawyków oddechowych.Te ćwiczenia jednocześnie uspokajają i odświeżają. Technika ta łagodnie pobudza do pracy mięśnie brzucha i
17 stycznia 2023
Podróż przez 61 punktów, czyli Shavayatra – oznacza „podróż przez ciało” i ma swoje źródło w jodze himalajskiej. Celem Shavayatry jest wprowadzenie ciała w stan głębokiego relaksu, podczas gdy umysł

Podobne artykuły

Zdjęcia: Magdalena Waszczuk
Strona: Damazy Kowalski

 

​​​​​​​

​​​​​​​